Opłaty
Opłaty za przedszkole (pobyt i żywienie) można wykonać przelewem. Każde dziecko posiada indywidualne numery kont, na które co miesiąc wpłacamy kwotę przesłaną e-mailem.
Wyprawka
Dziecko powinno posiadać w szatni worek na ubranka do zmiany – 1 komplet: koszulka, bluzka, spodenki
Kapcie
Piżamka do spania
Adaptacja – porady
adaptacja dziecka w grupie przedszkolnej
Kryteria gotowości
Pięciolatek
A. Poznaje środowisko i siebie, uczy się rozumieć świat
Bada przedmioty, pyta o przyczyny obserwowanych zjawisk, eksperyment
ma orientację w schemacie ciała
wymienia pory roku, związane z nimi zabawy dzieci i zjawiska przyrody
zwraca uwagę na inne dzieci, przewiduje ich zachowania
potrafi grupować przedmioty według różnych kryteriów
potrafi umieścić nowy przedmiot w odpowiednie miejsce w już ułożonym szeregu
używa ze zrozumieniem słów wykraczających poza bezpośrednie doświadczenie
B. Bawi się i uczy w grupie rówieśników, zdobywa doświadczenia społeczne
mówi w sposób zrozumiały dla innych, np. o swoich potrzebach
zaprasza dzieci do zabaw i rozmów
sprawnie łapie i odrzuca piłkę
pomaga innym dzieciom spontanicznie lub na prośbę kolegi
w zabawach i w czasie aktywności zadaniowej reaguje gniewem, obraża się, odwraca, odchodzi
nie wybucha złością, płaczem; nie zachowuje się impulsywnie w stopniu utrudniającym mu kontakty z dziećmi
nie okazuje niepokoju, lęku; nie wycofuje się
C. Uczy się samodzielności w nowych i trudnych sytuacjach
sam podejmuje próby poradzenia sobie z trudnością
wykazuje inicjatywę, wypróbowuje różne sposoby działania
nie unika sytuacji i zadań, wymagających samodzielności
nie stara się przebywać blisko nauczyciela lub innej osoby dorosłej w stopniu utrudniającym zabawę i naukę w grupie
D. Wykonuje zadania, pracuje pod kierunkiem nauczyciela
jest zainteresowany osiągnięciem celu, stara się dokończyć pracę
okazuje radość z osiągniętego wyniku
potrafi zapamiętać i wykonać polecenie
często zadaje pytania
E. Przygotowuje się do nauki czytania, pisania, matematyki
potrafi opowiedzieć obrazkową historyjkę
dzieli zdanie na wyrazy
dzieli wyraz na sylaby i łączy sylaby w wyraz
interesuje się książkami dla dzieci, słucha, ogląda
rozumie sens umownych znaków
posługuje się prostymi narzędziami
buduje z drobnych klocków
lepi figurki z plasteliny
składa układanki typu puzzle
prawidłowo trzyma ołówek (chwyt, napięcie mięśni)
zna i stosuje liczebniki porządkowe
dodaje i odejmuje „konkretne” przedmioty, liczmany
chętnie rozwiązuje zagadki
Uwagi i wnioski rodziców
Drodzy Rodzice wszelkie uwagi i wnioski dotyczące funkcjonowania placówki należy kierować bezpośrednio do dyrektora przedszkola lub za pośrednictwem członków Rady Rodziców. Dyrektor przyjmuje umówionych wcześniej rodziców w każdy poniedziałek do godz 17:00.